zondag 20 oktober 2013

Thema van het nest en stamboomnamen

De stamboomnamen van de pups zijn bekend! Na de geboorte van het nest heb je als fokker tien dagen de tijd om de pups aan te geven bij de Raad van Beheer en dan moeten ook de stamboomnamen bekend zijn. Daarom verzin ik als fokker altijd de stamboomnaam, de nieuwe eigenaren van de pups mogen natuurlijk zelf een roepnaam bedenken!

Ik vind namen verzinnen altijd een erg leuk, maar ook moeilijk werkje. Meestal heb ik namelijk veel te veel namen die ik leuk vind! Ook probeer ik altijd een thema voor de stamboomnamen van het nestje te verzinnen. Zo was mijn eerste nestje het ‘First’ nest en kregen alle pups een stamboomnaam met het woord ‘First’ erin. Deze keer heb ik voor het thema 'Dutch' gekozen. Ik heb hiervoor gekozen omdat dit nestje de eerste Nederlandse pups van Daco (Waterline's Sheridan) zijn. Daco is namelijk een Finse reu en nog niet zo heel erg lang in Nederland. Her lijkt me daarom leuk om dit nest het 'Dutch' nest te maken! 
 
Ik heb daarbij de volgende namen bedacht:
 
Voor de meisjes:
Wise Tails Dutch Design
Wise Tails Dutch Dream
Wise Tails Dutch Devotion
Wise Tails Dutch Desire


Voor de jongens:
Wise Tails Double Dutch
Wise Tails Dutch and Delicious

Ik hoop dat de nieuwe eigenaren de namen leuk vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten